[WEIBO] 161006 Wpis Laya

Dziś są moje urodziny. Haha, 7 października. Jestem czymś teraz zajęty, ale musiałem skończyć pisać to dla Was.

Słowa pełne szacunku

Jestem wdzięczny moim Xingmi. Minęło 12 lat odkąd powstało określenie Xingmi. Nie było łatwo, naprawdę nikomu nie było łatwo. Dziękuję. Dziękuję za wsparcie, które zorganizowaliście na moje urodziny. Dziękuję za każdą tablicę LED, którą dla mnie wynajęliście. Dziękuję za działalność charytatywną w moim imieniu (mam nadzieję, że będziecie mogli wpisać swoje imiona zamiast mojego i powiedzieć innym, że jesteście moimi Xingmi). Dziękuję za to, że mnie lubicie. Dziękuję za to, że mnie wspieracie. Dziękuję, że piszecie do mnie listy, pozwalacie mi widzieć wasz cień gdziekolwiek pójdę. Dziękuję, że mnie chronicie… (Pozwólcie mi to dodać: do osób, które prowadziły śpiewanie urodzinowej piosenki podczas koncertu w Hangzhou, pracowaliście naprawdę ciężko. Nie ma potrzeby by się martwić, możecie po prostu śpiewać kiedy chcecie, bo i tak świecicie najjaśniej). Nie ma temu końca. Jest za dużo rzeczy, które chciałbym powiedzieć. Trudno byłoby powiedzieć to wszystko, nie napiszę też wszystkiego do końca, w przeciwnym razie nie byłbym w stanie tego skończyć. 

Matka

Moje narodziny 20 lat temu były dniem, kiedy moja mama przeszła przed dużo bólu i wysiłku. Nie było to łatwe, naprawdę. Co więcej, ostatnio odkryłem, że matki są bardzo dziwnymi istotami. Kiedy jest przy tobie ciągle będzie mówić, niezależnie od tego czy słuchasz czy nie.
W momencie kiedy otworzy usta nie przestanie już mówić. Pomyślisz wtedy, że jest bardzo głośna i właściwie to „Co ona wie?”. Będzie ci się wydawać, że jest kłopotem. Tak naprawdę ciągle ci przeszkadza, ponieważ boi się, że jej nie słyszysz. Czyż nie jesteśmy uzależnieni od telefonów? Nie nawiązujemy kontaktu wzrokowego oraz  zawsze jesteśmy podłączeni do słuchawek. Ona ma tylko nadzieję, że mówiąc głośno będzie mogła się z tobą porozumieć, z nadzieją, że kilka słów dotrze do twoich uszu i zostanie dostarczonych do mózgu. Ma rację. Chce dla ciebie jak najlepiej. Czasami rzeczywiście nie wie wszystkiego, ale obserwując ze swojego punktu widzenia, chce cię chronić i nie pozwolić cię skrzywdzić. To dlatego, że jej serce boli dla ciebie. Znowu ma rację. Powodem dla którego ona narzeka jest to, że nie może cię zobaczyć. Opierając się na własnych doświadczeniach widzi cię narażającego się na zewnątrz, nie mającego pojęcia o bezpieczeństwie. Boi się, że się zgubisz. Wciąż ma rację. (Podsumowuję  to na podstawie własnych doświadczeń haha.) Ale matka będzie także naszym aniołem. Kiedy jesteśmy naprawdę zagubieni i bezradni ona jest naszym bezpiecznym niebem (mówię o matkach, które są odpowiedzialne). Moja mama zawsze mówi „Matka nie jest bożym stażystą, matka nie jest perfekcyjna. Bycie matką trwa przez całe życie” i ma nadzieję, że będę szczęśliwy i zdrowy.  Cóż zrobić? Jako synowie i córki powinniśmy być bardziej wyrozumiali dla naszych matek.

Studia

Jeden z moich nauczycieli jest bardzo wyluzowaną osobą. Uczy się sztuki i często sprawia mi małe prezenty oraz przedstawia różne antyki. Czuję, że jest artystą. Powiedział mi coś, co wywarło na mnie bardzo duże wrażenie. Powiedział, że nasi przodkowie zostawili wiele powiedzeń, ale jest jedno, które jest niekompletne, lecz może zostać użyte przez każdego. „Nie ma słów, aby opisać wielkie dobro”. Powiedział mi, że całe zdanie powinno brzmieć  „Jeśli nie ma żadnych słów, aby opisać wielkie dobro, stanie się ono nienawiścią”.

Ten temat może mieć duże lub małe znaczenie. Ale nie powinniśmy być ślepo wdzięczni. W momencie kiedy okazujemy ślepą wdzięczność możemy łatwo zostać wykorzystani lub inni będą patrzeć na nas z góry. Kiedy dokonaliśmy wielkich osiągnięć, musimy zachować wdzięczne serce, być wdzięcznym za wszystko oraz być wdzięcznym samemu sobie.

Życie

Kiedy wstaję rano słyszę rozbrzmiewającą melodię i ten powtarzający się czarny walec, którego niski bas dźwięczy dookoła. Nie czuję już dłużej, że jest głośny, ale rytmiczny. Naciskając przycisk, kiedy czerwone światełko błyska,  uderzając czarne i białe klawisze, śledząc odciski moich palców, myśląc o tym dźwięku, który nuciłem wczorajszej nocy.

To przemierza moje myśli przez kilka chwil, zapominam o tym i zaczynam nowe doświadczenia w tym miejscu, które nie jest duże, ale jestem jego mistrzem. Kontroluję wszystkie emocje, szczęście i cierpienie. Również jestem jak artysta, rysujący obraz ćwierkających ptaków i  wonnych kwiatów, z których każdy jest piękniejszy od poprzedniego. Myślę, że to miejsce należy do mnie, ten świat jest moim własnym światem.
Życie pozwoliło mi znaleźć mój radar, mówiąc mi jak i gdzie powinienem lecieć. Do tych wszystkich chwil, które należąc do mnie, sprawiają mi przyjemność. Używając tego miejsca, zaczynam nowy dzień. Stale się przygotowywałem…

Rozwój

Te dwa lata minęły bardzo szybko, również ja szybko dorosłem, podjąłem się wielu różnorodnych prac na raz – nie mogę być nazwany wyjątkowym, ale włożyłem w to całego siebie i swoją ciężką pracę, choć prawdą jest, że to wciąż za mało.

Ale jest część moich wyników, które sprawiają, że żałuję. To wszystko wydarzyło się za szybko, za dużo, jak mógłbym być w stanie dać sobie z tym radę? Jeśli napływają nowe możliwości, czy będę miał nadal szansę, aby je złapać? Stale pytam samego siebie: dlaczego? Boję się, że się zagubię. Stale sobie powtarzam, że moje marzenia i cele, włączając w to oczekiwania względem mnie samego, prowadzą mnie. Jestem niechętny do odpoczynku nawet na chwilę. Odczuwam tak (ogromną) presję, że nie mogę oddychać lub spać. Myślę, że każdy z nas dzieli podobne zmartwienia, prawda? Damy radę razem, ha!

Szukając metody

Co jest najważniejsze między ludźmi? (W tym momencie wybrzmiewa „zaufanie”, które wymieniłem kilka razy). To była wersja z 2015 roku. W 2016 najważniejsza między ludźmi jest komunikacja. A najważniejsze w komunikacji jest to jak wyrażamy siebie. Ponieważ sposoby komunikacji są różne. Bezpośrednio wpływają na końcowy wynik, dobry lub zły.
Szukam metody wyrażania siebie. Powinna wyrażać więcej tego, co chciałbym powiedzieć dla przyszłego siebie, nie może być formalna lub nieciekawa, nie może być ogólna… To forma ekspresji bez smaku, nie może być ujrzana, nie może zostać odczuta, ale jest tak ważna, że jest częścią mojego życia. Nie ma poprawnej odpowiedzi, więc jak ją znajdę? Popadłem w głębokie przemyślenia.
Wydaję własny album, wszyscy już wiedzą, prawda? Piosenki, do których napisałem tekst, skomponowałem i zaaranżowałem muzykę są już gotowe, aby spotkać się ze wszystkimi. Poświęciłem im dużo czasu, dużo krwi i potu, uczestniczyłem w ogólnym ustalaniu konceptu albumu, wyborze piosenek, aranżacji muzyki, choreografii aż do produkcji, nagrywania teledysku, wyboru strojów, okładki albumu, projektowaniu stylu. Muszę podziękować wszystkim, którzy zawsze mi pomagali, mam nadzieję, że wszystkim się spodoba. Kiedy pewnego dnia, kiedy pomyślimy o tej piosence ponownie i ponownie jej posłuchamy; pewnego roku kiedy wrócimy myślami do tej piosenki i posłuchamy jej znowu… Jeśli się Wam nie spodoba zapomnijcie o niej, nie zmuszajcie się do słuchania jej setki razy, nie ma takiej potrzeby.

Piosenka, którą wydaję tym razem nadal jest tylko wierzchołkiem góry lodowej.
Możecie wyczekiwać kolejnych utworów, gdyż to coś, na co zawsze ciężko pracowałem i nie powinienem upaść przez następne kilka lat, prawda? Ja również nie wiem, zobaczmy.
Jestem piosenkarzem, potraktuję każdą pracę, każde wyzwanie, każdą zmianę roli z wdzięcznym sercem.
Używając mojej pracy, abyście mogli dumnie mówić, że osobą, którą lubicie jest Zhnag Yixing. Używając swojej pracy, aby podziękować wszystkim, którzy mnie lubią, kochają, wspierają i pomagają mi. Używając pracy, aby powiedzieć tym ludziom „Kocham Was”.
Myślę, że to sposób wyrażania siebie, którego szukałem.
To prawdziwie urodzinowe wypracowanie, co ja najlepszego piszę? Wracam do oglądania MV. Dziękuję.

Cr: Weibo Laya
Tłumaczenie: lyuanz, laymerence
Tłumaczenie polskie: Min @EXO Poland

Skomentuj

