[TŁUMACZENIE] 160119 Xiumin w wywiadzie dla magazynu GRAZIA Korea

Q: Gratulacje! Kilka dni temu EXO zdobyło kolejną nagrodę Daesang!
A: Dziękuję, byłem z tego powodu naprawdę szczęśliwy.

Q: Ponieważ EXO zajmuje wysokie miejsca nawet jeśli patrzymy tylko na statystyki to myślałem, że głęboko w środku spodziewaliście się nagrody, ale widok, kiedy wszyscy byliście poruszeni zwycięstwem wywarł na mnie ogromne wrażenie.
A: Szczerze mówiąc byliśmy bardzo niepewni wygranej w tym roku. Rok temu, kiedy otrzymaliśmy trzecią z kolei nagrodę pomyśleliśmy „Ah otrzymujemy naprawdę dużo miłości, mamy wielkie szczęście.” Ale 4 lata pod rząd… Zastanawiałem się czy to w ogóle możliwe. Jestem pewny, że pozostali myśleli podobnie.

Q: Podczas wręczania nagrody MAMA Best Asian Style wszyscy wyglądaliście na bardzo zaskoczonych, kiedy wywołano EXO.
A: Ah, nasza reakcja była bardzo prawdziwa, prawda? Haha. Nie spodziewaliśmy się tej nagrody. W miejscu gdzie siedzą nominowani ciężko usłyszeć co dzieje się na scenie, więc rozmawialiśmy ze  sobą, kiedy nagle usłyszeliśmy „EXO!”. Byliśmy tym bardzo zdziwieni.

Q: Z innych nowości to tydzień temu EXO wystąpiło w Tokyo Dome.
A: Tak samo jak w zeszłym roku możliwość wystąpienia w Tokyo Dome wiele dla nas znaczyła. Chociaż minęło od tego już trochę czasu nadal czuję dumę, kiedy o tym pomyślę.

Q: Kiedy występujesz na tak przytłaczająco ogromnej scenie jak Tokyo Dome z pewnością Twoje nastawienie i odczucia są inne niż zazwyczaj.
A: Tak, zwłaszcza, że Tokyo Dome jest największym ze wszystkich miejsc, w których do tej pory występowaliśmy. Nie ma szans żebyśmy nie byli zdenerwowani.  Kiedy poczuliśmy całą energię ludzi, którzy tam się zabrali… Jak to powiedzieć… Musiałem zebrać więcej energii niż się spodziewałem. Musiałem przygotować do tego moje ciało i myśli. Jeśli Twoje skupienie zachwieje się chociaż na chwilę bardzo trudno jest wtedy występować.

Q: Jesteś zdenerwowany za każdym razem kiedy występujesz?
A: Oczywiście. Niezależnie od występu nie mogę wyjść na scenę bez zdenerwowania jeśli chcę dać idealny występ bez żadnych pomyłek. Prawdopodobnie wszyscy artyści czują się podobnie.

Q: Kiedy już zdobyłeś więcej doświadczenia w trasach koncertowych czujesz, że coś się zmieniło?
A: Wiele się nauczyłem. Niezależnie co to jest, to doświadczenie tego pierwszy raz jest bardzo ważne. W zeszłym roku, kiedy występowaliśmy w Tokyo Dome byłem bardzo zdenerwowany i trzęsły mi się nogi. Nie mogłem nawet zasnąć.

Q: Dzień przed koncertem?
A: Nie, w dniu koncertu. Nawet po zakończeniu koncertu nadal czułem tę ogromną energię i moje serce waliło cały dzień. W porównaniu do tego to w tym roku naprawdę mogłem czerpać radość z bycia na scenie.

Q: Czy ostatnio wydarzyło się coś równie ważnego?
A: ChenBaekXi! Baekhyun, Chen i ja promujemy się jako EXO-CBX. Ponieważ to pierwszy unit EXO i jest nas tam tylko trójka odbieram to z dużym zdenerwowaniem i odpowiedzialnością. Nasz pierwszy występ sprawił, że moje serce biło jak szalone pierwszy raz od dłuższego czasu.

Q: Kiedy zaczęliście przygotowywać się do debiutu EXO-CBX?
A: Planowaliśmy to już na początku roku, ale czekaliśmy aż nadarzy się okazja – około września zaczęliśmy pierwsze przygotowania.

GUST XIUMINA

Q: Americano czy latte?
A:
Americano.

Q: Piłka nożna czy podróże?
A: Piłka nożna. Czuję jakbym jeszcze nie wiedział jak cieszyć się podróżowaniem.

Q: Koty czy psy?
A: Koty. Kiedy byłem młodszy bałem się ich, ale już jest dobrze.

Q: Spacer, bieganie czy ćwiczenia?
A: Bieganie.

Q: Pierogi czy chleb mocha?
A: Uh to naprawdę bardzo trudny wybór. To zupełnie różne rodzaje jedzenia, oba są dla mnie ważne, ale raczej chleb mocha.

 

Q: Nie jest Ci przykro, że Twoje indywidualne zajęcia trwały tak krótko?
A: Jestem zadowolony, że mogliśmy pokazać nasze indywidualne barwy. Cieszę się, że mogłem zadebiutować w EXO-CBX.

Q: Myślę, że album z udziałem trzech osób wymagał od Was więcej aktywnego udziału w procesie tworzenia niż albumy EXO przy których pracuje wiele osób.
A: Tak, aktywności tego unitu zostały przez nas stworzone w oparciu o to co naprawdę lubimy. Ciesze się, że zyskaliśmy tak pozytywną reakcję.

Q: Słuchając tego albumu odnosi się wrażenie jakby trwała impreza! Im więcej muzyki słuchasz tym bardziej podekscytowany jesteś.
A: To prawda. To dlatego, że chcieliśmy mieć bardzo luźny koncept. Rytmiczna i ekscytująca muzyka. Uważam też, że piosenki i występy były dużym sukcesem w odniesieniu do konceptu.

Q: Osobiście myślałem, że wasza tytułowa piosenka będzie bardziej w stylu „For You” do damy „Moon Lovers”.
A: Na początku był taki plan jednak tym razem woleliśmy odłożyć to na koncept kolejnego albumu. Haha.

Q: Czy reszta EXO-CBX była zgodna przy wyborze piosenek?
A: Zacznijmy od tego, że Chen, Baekhyun i ja jesteśmy bardzo podobni. Byliśmy dobrym połączeniem również poza aktywnościami EXO, dlatego powstał ten unit.

Q: Masz jakiś cel do którego zmierzasz? 
A: Dla całej naszej trójki muzyka i śpiewanie jest najważniejsze. Doświadczyłem trochę gry aktorskiej, ale nadal wolę śpiewanie. Osobiście dla Xiumina śpiewanie jest tym czym było od samego początku. Nie muszę pytać sam siebie czy chcę dalej to robić. Myślę, że do samego końca będę pracował jako część EXO oraz EXO-CBX. Postanowiłem, że tak zrobię.

Q: Każdego roku EXO kontynuuje wygrywanie nagród i bicie nowych rekordów. Jaka jest Twoja rola w EXO?
A: Myślę, że to dlatego że każdy z członków EXO ma swój własny kolor, ale jednocześnie nasze osobowości dobrze się łączą. Wydaje mi się, że mój kolor nie jest tak oczywisty.

Q: To trochę niespodziewane. Naprawdę tak myślisz?
A: Tak. Moja pozycja w zespole nie jest zdefiniowana. Nie jestem głównym tancerzem, głównym piosenkarzem, wysokim visualem ani raperem, więc kim jestem? Po tym jak się tym bardzo martwiłem doszedłem do wniosku, że właśnie to jest moją główną cechą. Mam na myśli, że moją siłą jest dogadywanie się z każdym z zespołu. Mam bardziej rolę kogoś kto wspiera innych.

Q: Ale czy nie jesteś nazywany kluczowym członkiem EXO w przyciąganiu nowych fanów?
A: Jeśli to jest moja rola to jestem zaszczycony haha.

Q: Są pewne trudności, których nie doświadczysz jeśli nie podejdziesz do czegoś poważnie. Dotyczy to także śpiewania i tańczenia, więc jak wygląda tutaj Twoja sytuacja?
A: Licząc od momentu, kiedy byłem trainee minęło 8 lat odkąd śpiewam i tańczę. Starałem się być pewny siebie i cały czas powtarzałem sobie „Zrób to”, kiedy pracowaliśmy nad EXO-CBX.

Q: Jak myślisz, w jaki sposób możesz się dalej doskonalić?
A : Na początku byłem piosenkarzem i skupiałem się tylko na śpiewie. Jednak w EXO-CBX byłem odpowiedzialny  aż za 30% piosenek. Nadal ćwiczyłem i pytałem pozostałych członków jak pracować nad wokalem. Byłem wtedy bardzo zdenerwowany.

Q: Wygląda na to, że był to przełomowy moment w Twojej karierze. 
A: Tak, podczas aktywności EXO-CBX zdobyłem dużo motywacji jako piosenkarz i szansę, aby ponownie się rozwinąć.

 Q: Taniec nadal sprawia Ci przyjemność? Nie bolą Cię stawy?
A: Myślę, że moje ciało jest trochę zmęczone ale wiem, że jestem w stanie nadążyć i zrobić to dobrze. Jeszcze!!

Q: Poza byciem w unicie EXO pojawiłeś się również w swoim pierwszym filmie. Osobiście uważam, że Twoja kariera bardzo się rozwinęła. Co Ty o tym myślisz?
A: Nawet jeśli to był pierwszy raz, kiedy pracowałem nad filmem to aktorstwo sprawia wiele przyjemności. Jednak jestem też członkiem zespołu i w tym samym czasie dużo pracowałem nad śpiewaniem. Kiedy zobaczyłem ten film było mi bardzo przykro.

Q: Ale reakcja na Twoją pierwszą rolę w filmie wcale nie była zła.
A: Nawet jeśli tak było to pomyślałem „Ah, jesteście po prostu wiernymi fankami”. Nie poszło mi dobrze.

Q: Otrzymałeś oddzielny kurs aktorstwa?
A: Nie miałem czasu żeby cokolwiek ćwiczyć. W tamtym czasie dużo rozmawiałem z moim nauczycielem oraz reżyserem. To ważne żeby współpracować z reżyserem kiedy się gra.

Q: Czy ten sposób przyniósł efekty?
A: Wygląda na to, że tak.

Q: W indywidualnych aktywnościach zazwyczaj używasz swojego prawdziwego imienia, ale w napisach w filmie pojawiłeś się jako „Xiumin”. Zdecydowałeś, że tak zrobisz?
A: Tak, ponieważ to mój pierwszy raz kiedy występuję w filmie postanowiłem pokazywać się jako Xiumin.

Q: EXO ma już 5 lat. Prawdopodobnie będziecie mieli coraz więcej i więcej solowych aktywności, nie boisz się, że Twoja popularność pójdzie w kierunku, kiedy nie będziesz już Xiuminem z EXO?
A: Myślałem o tych rzeczach i jak dotąd polegałem na EXO. Ponieważ EXO otrzymuje tyle miłości moje myśli czy mogę pójść dalej sam zaczęły się nasilać. Wierzę, że można osiągnąć wszystko nawet wolno, krok po kroku.  Ah, to bardzo trudny temat.

Q: Podczas transmisji zawsze zachowujesz się bardzo spokojnie. Czy Twoje wewnętrzne odczucia nie są tak duże?
A: Tak, nie mam wielu emocjonalnych wzlotów i upadków. Zazwyczaj jestem spokojny lub na takiego wyglądam, ponieważ staram się pozostać skupiony.

Q: Czy jest jakiś temat o którym chciałbyś coś powiedzieć? Może o piłce nożnej?
A: Ah, chyba nie ma takiego tematu. Mam wiele do powiedzenia, ale nadal problemem jest dla mnie występowanie przed kamerą, więc wolę nic nie mówić dopóki nie jest to konieczne. Gdybym mówił więcej byłoby również więcej pomyłek. Myślę, że powinienem poćwiczyć mój koreański na kursie jakby był to obcy język. Haha. Jeśli nie będą czuł się komfortowo będę robił więcej błędów. Taki już jestem.

Q: Więc jesteś typem osoby, która potrzebuje więcej czasu, aby poczuć się komfortowo?
A: Tak, nie umiem się tak łatwo otworzyć przed innymi.

Q: Sprawiasz wrażenie łagodnego, starszego brata, który nie miesza się w niektóre sprawy. Są również momenty, kiedy nie możesz pójść na kompromis?
A: Naprawdę jest w porządku jeśli chodzi o resztę zespołu, ale najtrudniejsze jest radzenie sobie z sobą. Nie można posunąć się naprzód nie patrząc na siebie. Staram się dojść do wewnętrznego kompromisu i zachować otwarty umysł. Ah, to trudne to wyjaśnienia.

Q: Wcześniej na pytanie czy wolisz podróże czy piłkę nożną odpowiedziałeś, że piłkę nożną. Oczywiście słyszałem wcześniej, że ją lubisz, ale ponieważ jesteś tak zajęty to sądziłem, że wybierzesz podróże.
A: Haha. Nadal nie wiem jak wygląda prawdziwe podróżowanie. Dużo podróżowałem, ale nigdy samotnie. Nie wiem co robić i jest to dla mnie tylko utrapieniem. Wolałbym raczej zagrać w piłkę i zjeść coś dobrego. To rodzaj rozrywki, który lubię.

Q: Jesteś typem osoby, która wie co chce zrobić w przyszłości. Masz już jakieś plany?
A: Mam dość zaplanowane życie. Denerwuję się, kiedy coś nie idzie po mojej myśli. Staram się żyć tak jak wcześniej to sobie sam ustaliłem.

Q: Jeśli tak jest to pewnie masz już plany na przyszły rok?
A: Hmm do tej pory otrzymałem naprawdę dużo miłości, postarajmy się na to zasłużyć jako EXO jeszcze raz! Spróbujmy i zobaczymy dokąd nas to doprowadzi! Haha.

Q: Czekaj, czy nie osiągnęliście już szczytu? Jest coś jeszcze wyżej?
A: Tak, nawet nie jest to coś wyżej to z  pewnością jest coś co możemy jeszcze zrobić. Włożę więcej pracy w moją aktywność w EXO w przyszłym roku. Oczywiście chciałbym pokazać coś więcej również w EXO-CBX.

Q: Osobiście lubię zimowe piosenki EXO, słyszałem, że wkrótce ukaże się nowy album.
A: Naprawdę wszyscy z zespołu włącznie ze mną lubimy zimowy album. Pomimo tego, że to moja piosenka to często jej słucham. Myślę, że duży wpływ ma także pora roku. Kiedy na zewnątrz jest zimno słuchanie przyjemnych piosenek ogrzewa serce. Nagrywanie już się skończyło i tak jak poprzednio myślę że ta piosenka będzie wyjątkowo dobra.

Q: Dobrze widzieć, że jesteś tak pewny siebie.
A: Ah oczywiście. Zawsze jestem pewny jeśli chodzi o EXO haha.

Cr: Grazia Korea
Tłumaczenie: aeriverse, SMent_EXO
Tłumaczenie polskie: Min @ EXO Poland

Skomentuj

