[TŁUMACZENIE] 170727 Wywiad EXO dla EXO-L Japan Book Vol.5

SUHO

Q: Jaki jest idealny pokój według ciebie?
A: To pokój, w którym można poczuć naturę. Taki, który jest również dobry dla środowiska. Chciałbym, żeby tapeta na ścianach była niebieska i znajdowało się tam dużo drewnianych mebli oraz kwiatów.

Q: Macie jakieś zasady w dormie?
A: Dzielę pokój z Sehunem, a on ma swoje własne zasady. Po pierwsze, trzeba odłączyć wszystko z kontaktów, jeśli się tego nie używa. Po drugie, nie wolno wchodzić na łóżko Sehuna, jeśli się nie umyło. Po trzecie, należy sprzątać w pokoju. Jeśli się do tego nie stosuję to Sehun potrafi się nieźle zezłościć (śmiech). Chociaż sam wchodzi do mojego łóżka przed prysznicem i też po sobie nie sprząta (śmiech).

Q: Zdradź nam jakieś nawyki innych członków!
A: Kai zwykle nie nosi w zimie skarpetek i nieważne, gdzie się wybiera to zawsze szuka miejsca, w którym mógłby się położyć. Jeśli chodzi o D.O. to zdarza mu się przeciągać i dziwnie rozszerzać usta od czasu do czasu.

Q: Masz jakieś nawyki w domu?
A: Po przebudzeniu sprawdzam internet, czy nie zdarzył się jakiś wypadek. A przed snem czytam webcomics’y.

Q: Co masz obecnie na tapecie na telefonie?
A: Autoportret Van Gogh’a. Zobaczyłem jego dzieła w galerii sztuki i zrobiło to na mnie ogromne wrażenie.

Q: Zrobiłeś ostatnio jakieś zdjęcia swoim telefonem?
A: Selfie z Chenem. To, które udostępniłem na oficjalną stronę EXO-L.

Q: Miałeś ostatnio jakiś sen?
A: Byliśmy w Ameryce podczas ostatnie trasy i śniło mi się, że dwa dni po powrocie do Korei, kolega zaprosił mnie, bym przyjechał jeszcze raz.

Q: Na co zwracasz najbardziej uwagę, jeśli chodzi o ubiór?
A: Wybór butów. W zasadzie ostatnio mam problemy ze stopami, przez co wybieram teraz głównie tylko wygodne obuwie.

Q: Czy zdarzyło się ostatnio coś zabawnego?
A: Ostatnio rozmawiałem przed snem z moim bratem na video czacie, kiedy nagle usłyszałem głośny hałas obok siebie. Oboje byliśmy zaskoczeni i krzyknęliśmy „Kto to był?!” z zaciśniętymi pięściami i przesadzonymi ekspresjami. Gdybyście zobaczyli naszą reakcje to też byście się zaśmiali (śmiech).

Q: Stało się ostatnio coś smutnego?
A: Obejrzałem film „La La Land” i było tam dużo scen, z którymi się utożsamiałem, przez co poczułem smutek.

LAY

Q: Jaki jest idealny pokój według ciebie?
A: Chciałbym pokój, który sprawia, że czujesz się bezpiecznie. Chciałbym, żeby to było miejsce, które leczyłoby mnie za każdym razem, gdy będę w domu.

Q: Macie jakieś zasady w dormie?
A: Kiedyś mieliśmy różne zasady, ale teraz nie ma ich wiele. Gdybyśmy mieli jakieś oficjalne reguły to pewnie byłoby to szanowanie prywatnego życia innych członków.

Q: Zdradź nam jakieś nawyki innych członków!
A: Wszyscy członkowie ma swoje dziwactwa, ale myślę, że EXO-L Japan już o nich wie. Zdradzę wam za to swój nawyk: Kocham dotykać tyłki reszty członków.

Q: Masz jakieś nawyki w domu?
A: Po przebudzeniu, od razu idę do toalety. A zaraz po powrocie do domu, ładuję telefon. Przed snem gram w gry.

Q: Co masz obecnie na tapecie na telefonie?
A: Zdjęcie krajobrazu.

Q: Zrobiłeś ostatnio jakieś zdjęcia swoim telefonem?
A: Zdjęcie pięknego krajobrazu, które zrobiłem na jednej wyspie w Japonii.

Q: Miałeś ostatnio jakiś sen?
A: Śniło mi się, że brałem udział w zawodach i rywalizowałem z kimś, kogo nie znałem.

Q: Na co zwracasz najbardziej uwagę, jeśli chodzi o ubiór?
A: Buty. Lubię wygodne buty i staram się zawsze nosić jak najwygodniejsze.

CHEN

Q: Jaki jest idealny pokój według ciebie?
A: Powinien być nowoczesny, ale i minimalistyczny, na przykład czarno-biały albo biało-szary. Mogłyby się w nim znajdować jakieś drobne dekoracje dla stworzenia atmosfery.

Q: Macie jakieś zasady w dormie?
A: Nie ma zasadniczo jakiś szczególnych zasad i mamy względną wolność, ale jest między nami porozumienie, aby nie dotykać swoich rzeczy bez pytania.

Q: Zdradź nam jakieś nawyki innych członków!
A: Xiumin hyung lubi trząść swoimi nogami albo raczej powinienem powiedzieć, że ma to w nawyku. D.O. nie ma specyficznych nawyków, ale jest naprawdę cichą osobą i nie mówi za wiele. Baekhyun gra, kiedy tylko ma okazje, nieważne gdzie. Najwięcej czasu spędzam z nimi, więc to wszystko, co mogę powiedzieć.

Q: Masz jakieś nawyki w domu?
A: Każdego ranka po przebudzeniu próbuję się porozciągać na łóżku. Po powrocie do domu zawsze muszę umyć twarz, dzięki temu czuję się bardziej odświeżony. Przed snem siedzę na telefonie i przeglądam internet albo oglądam filmy na YouTube i tym podobnych.

Q: Co masz obecnie na tapecie na telefonie?
A: Nic.

Q: Zrobiłeś ostatnio jakieś zdjęcia swoim telefonem?
A:  Nie robię za wiele zdjęć telefonem. Zwykle inni robią zdjęcia i mi je potem wysyłają. Najbardziej aktualne jest selfie, które Suho hyung zrobił sobie ze mną i mi je przesłał.

Q: Miałeś ostatnio jakiś sen?
A: Śniło mi się, że znajdowało się przede mną mnóstwo toreb i musiałem dokonać wyboru, którą otworzyć i w momencie, w którym miałem już wybrać – obudziłem się.

Q: Na co zwracasz najbardziej uwagę, jeśli chodzi o ubiór?
A: Buty są kluczowe. Lubię nosić sportowe buty i przez to nie mam za wiele skórzanych ani eleganckich.

Q: Czy zdarzyło się ostatnio coś zabawnego?
A: Fanmeeting w Japonii! Dawno nie mieliśmy szansy na dobrą zabawę z fanami, a fansign jest czymś innym niż występy, ponieważ możemy mieć bliższe interakcje z fanami i mogę zobaczyć ich twarze z bliska, co mnie bardzo cieszy.

Q: Stało się ostatnio coś smutnego?
A: Nic konkretnego. Oczywiście są momenty, kiedy bywam smutny, ale generalnie nie pozwalam sobie na zbytnie przejmowanie się negatywnymi emocjami.

XIUMIN

Q: Jaki jest idealny pokój według ciebie?
A: Chciałbym mieć pokój w chłodnych barwach, na przykład szary albo niebieski. Większość ludzi woli urządzać swoje pokoje w ciepłych kolorach, ale może to przez moją moc (śmiech).

Q: Macie jakieś zasady w dormie?
A: Z pewnością nie wtrącanie się w prywatne sprawy innych członków i nie naprzykrzanie im się bez powodu. Żyję z Jongdae, Baekhyunem i Kyungsoo i żyje nam się spokojnie.

Q: Zdradź nam jakieś nawyki innych członków!
A: Mimo tego, że wszyscy jesteśmy facetami i nie powinno nam to przeszkadzać to…Baekhyunowi zdarza się kręcić wokół bez ubrań (śmiech).  Jak masz na sobie ubrania to rób co chcesz, ale gdy Baekhyun skończy brać prysznic to otwiera szeroko drzwi i pyta „Jest tu ktoś? Nie ma nikogo? W takim razie wychodzę!”, po czym przechadza się po dormie nago. To się często zdarza.

Q: Masz jakieś nawyki w domu?
A: Bawienie się z moim kotem. Po przebudzeniu sprzątam jego kuwetę, a potem go głaszczę. Imię mojego kota? To sekret (śmiech).

Q: Co masz obecnie na tapecie na telefonie?
A: Wolverina z X-Menów. To moja ulubiona postać.

Q: Zrobiłeś ostatnio jakieś zdjęcia telefonem?
A: Zrobiłem zdjęcia podczas występu Billboard Boa sunbaenim. To było niezwykłe.

Q: Miałeś ostatnio jakiś sen?
A: Miałem dużo snów, ale pamiętam jedynie, że nie były za dobre. Jak byliśmy w Meksyku z okazji koncertu i spałem w nocy, miałem wrażenie, że ktoś mnie mocno trzyma. Chyba nawet usłyszałem kobiecy głos ducha. Tak się wtedy wystraszyłem, że nie mogłem spać dalej.

Q: Na co zwracasz najbardziej uwagę, jeśli chodzi o ubiór?
A: Jestem teraz uzależniony od różnego rodzaju zegarków i dobieram ubrania tak, by pasowały do zegarka, który chcę założyć.

Q: Czy zdarzyło się ostatnio coś zabawnego?
A: Reakcja Chanyeola na to, jak oberwał ostatnio piłką była bezcenna.

Q: Stało się ostatnio coś smutnego?
A: Mój ulubiony Wolverine się poświęcił. To tylko film, ale to było takie smutne…

KAI

Q: Jaki jest idealny pokój według ciebie?
A: Jest to bardzo przytulny i wygodny pokój. Drewniane łóżko i białe ściany. To, co znajdowałoby się w środku to łóżko, telewizor, sofa i szafa. I to tyle! Myślę, że taki prosty pokój jest najlepszy.

Q: Macie jakieś zasady w dormie?
A: Myjemy po sobie naczynia. Na początku mieliśmy za dużo naczyń do mycia, ale ostatnimi czasy jest o wiele lepiej. Dzielimy się obowiązkami.

Q: Zdradź nam jakieś nawyki innych członków!
A: Jeszcze kiedy dzieliłem pokój z D.O. hyungiem, leżał on na łóżku w okularach i spędzał cały dzień przy laptopie.

Q: Masz jakieś nawyki w domu?
A: Zaraz po przebudzeniu zakładam soczewki kontaktowe. To dlatego, że nie mogę zobaczyć swojej twarzy (śmiech). Przed snem natomiast biorę prysznic, zdejmuję soczewki i piję koktajl proteinowy.

Q: Co masz obecnie na tapecie na telefonie?
A: Nie zmieniłem tapety odkąd kupiłem swój telefon.

Q: Zrobiłeś ostatnio jakieś zdjęcia telefonem?
A: Zrobiłem zdjęcia w restauracji serwującej steki. Jestem uzależniony od steków przez nagrania do dramy „Spring Has Come”. Myślę, że teraz będę zamawiał stek podczas każdej wizyty w Japonii.

Q: Miałeś ostatnio jakiś sen?
A: Śnił mi się fanmeeting w Japonii. Wspólne przygotowania do spotkania z japońskimi fanami.

Q: Na co zwracasz najbardziej uwagę, jeśli chodzi o ubiór?
A: Wybieram ubrania, które do mnie pasują. Lubię ładne stroje, jednak zazwyczaj kupuję te, które będę mógł nosić przez dłuższy czas, aniżeli te, które są eleganckie i błyszczące.

Q: Czy zdarzyło się ostatnio coś zabawnego?
A: Podczas spotkania z przyjacielem, robiliśmy sobie wiele dziwnych selfie. Ludzie nas stale obserwowali, nie wiem dlaczego mnie to tak bawiło (śmiech).

Q: Stało się ostatnio coś smutnego?
A: Zakończyliśmy nagrania do dramy… I nie mogę spotkać się z ludźmi, z którymi spędziłem ostatni miesiąc. Zrobiło mi się smutno na myśl o tym, że to koniec tworzonych w Japonii wspomnień.

D.O.

Q: Jaki jest idealny pokój według ciebie?
A: Nie lubię ozdabiać swojego pokoju, więc chciałbym, aby był on nowoczesny i prosty. Wystrój od czarnego po ciemne tony.

Q: Macie jakieś zasady w dormie?
A: Ponieważ mieszkamy wspólnie od wielu lat, musimy być wobec siebie wyrozumiali. Nie wydaje mi się jednak, abyśmy mieli jakiekolwiek pisane zasady. Byleby nikt nie sprawiał problemów.

Q: Zdradź nam jakieś nawyki innych członków!
A: Pokój Baekhyuna znajduje się koło mojego, więc słyszę jak wydaje jęki podczas snu. Zawsze wydobywa z siebie dźwięki typu „Aa… aa…”, a ja do nich zasypiam (śmiech).

Q: Masz jakieś nawyki w domu?
A: Nic specyficznego. Oglądam filmiki na YouTube lub włączam film przed snem. Mówi się, że dobrze jest się rozciągnąć przed snem, ale nie lubię tego robić, więc… (śmiech).

Q: Co masz obecnie na tapecie na telefonie?
A: Plakat z filmu „La La Land”. Jest to film reżysera, którego bardzo lubię. Nigdy wcześniej nie oglądałem musicalu, więc film ten zrobił na mnie ogromne wrażenie.

Q: Zrobiłeś ostatnio jakieś zdjęcia telefonem?
A: To… zdjęcia nocnych świateł miasta ujętych z samolotu. I… zdjęcia jedzenia (śmiech). Naprawdę lubię robić zdjęcia jedzeniu.

Q: Miałeś ostatnio jakiś sen?
A: Nie miewam snów. Jest po prostu ciemno do momentu, w którym się budzę.

Q: Na co zwracasz najbardziej uwagę, jeśli chodzi o ubiór?
A: Nie interesuję się modą. Nie lubię kolorowych i eleganckich rzeczy, więc staram się ich unikać.

Q: Czy jest jakaś rzecz, która ostatnio spowodowała uśmiech na twojej twarzy?
A: Kiedy jadłem pyszną tempurę! Poszedłem wtedy do mojej ulubionej japońskiej restauracji z gwiazdką Michelin. Prawie wszystko jest tam dobre.

Q: Stało się ostatnio coś smutnego?
A: Myślę, że nie. Kiedy chcę być smutny, oglądam smutny film. Nie jest to nowy film, ale płakałem oglądając „The Most Beautiful Goodbye”.

CHANYEOL

Q: Jaki jest idealny pokój według ciebie?
A: Czysty i przytulny. Zrobiłbym z niego pokój zabaw.

Q: Macie jakieś zasady w dormie?
A: Nie mamy żadnych zasad, ale członkowie, którzy są na diecie i chcą zjeść kurczaka, muszą poprosić o specjalne zezwolenie.

Q: Zdradź nam jakieś nawyki innych członków!
A: Hm… Mieszkam na tym samym piętrze co Suho hyung i Sehun, oni zdejmują z siebie ubrania i chodzą bez koszulek.

Q: Masz jakieś nawyki w domu?
A: Sprawdzam telefon zaraz po przebudzeniu. Przed zaśnięciem robię to samo. W sumie to zawsze mam w ręku telefon. Podczas kąpieli i mycia zębów również mam przy sobie telefon (śmiech).

Q: Co masz obecnie na tapecie na telefonie?
A: Ciało, moje ciało!

Q: Zrobiłeś ostatnio jakieś zdjęcia telefonem?
A: Zrobiłem zdjęcia podczas gry w kręgle. Ostatnio poszedłem na nie z Baekhyunem.

Q: Miałeś ostatnio jakiś sen?
A: Śnię wiele razy w ciągu dnia. Ostatni raz śniłem o grze w kręgle.

Q: Czy zdarzyło się ostatnio coś zabawnego?
A: Nagrałem filmik, na którym boksowałem. Śmiałem się sam z siebie (śmiech). Zawsze jest zabawnie, kiedy przebywam z członkami zespołu.

Q: Stało się ostatnio coś smutnego?
A: Kiedy coś mnie zainteresuje, poświęcam temu bardzo dużo uwagi. Ostatnimi czasy grałem po 10 – 12 godzin w kręgle, jednak usłyszałem, że może mieć to negatywne skutki w przyszłości. Było mi z tego powodu przykro…

SEHUN

Q: Jaki jest idealny pokój według ciebie?
A: Nie mam ulubionego koloru, ale chciałbym, aby mój pokój był przytulny i komfortowy.

Q: Macie jakieś zasady w dormie?
A: Na początku mieliśmy wiele zasad, ale z czasem przestały one funkcjonować. Jeżeli jest coś do omówienia, rozmawiamy o tym po zakończeniu pracy.

Q: Zdradź nam jakieś nawyki innych członków!
A: Baekhyun wydaje dźwięki typu „eung~~ eung~~”, a Chanyeol czyta koreańskie komiksy podczas jedzenia.

Q: Masz jakieś nawyki w domu?
A: Piję wodę zaraz po przebudzeniu. Kiedy odwiedzam rodziców, leżę na sofie bawiąc się z Vivi.

Q: Co masz obecnie na tapecie na telefonie?
A: Standardową tapetę telefonu.

Q: Zrobiłeś ostatnio jakieś zdjęcia telefonem?
A: Zrobiłem zdjęcia Vivi nad rzeką Han. Chcę zwiedzić z nim wiele pięknych miejsc, jednak obecnie nie jestem w stanie.

Q: Miałeś ostatnio jakiś sen?
A: Śniła mi się kłótnia pomiędzy członkami zespołu i menadżerami. Ale odkąd sny są przeciwieństwem rzeczywistości, nic takiego nie powinno się wydarzyć.

Q: Na co zwracasz najbardziej uwagę, jeśli chodzi o ubiór?
A: Buty. Ostatnimi czasy lubię ubierać klapki. Chodzę na zakupy szukając takich, które będą wyjątkowe.

Q: Czy zdarzyło się ostatnio coś zabawnego?
A: Co Chanyeol hyung odpowiedział? Filmik, na którym boksował? Dla mnie też był on najzabawniejszy (śmiech).

Q: Stało się ostatnio coś smutnego?
A: Miewam częste zmiany nastroju, ale nie przypominam sobie nic smutnego. Ostatnio oglądałem japoński film „Her Love Boils Bathwater”. Był smutny i pomyślałem wtedy, „Ah, dlaczego tak właśnie wygląda rzeczywistość?” Polecam ten film każdemu.

BAEKHYUN

Q: Jaki jest idealny pokój według ciebie?
A:  Prosty wystrój z dobrym oświetleniem.

Q: Macie jakieś zasady w dormie?
A: W przeszłości musiałem ustalać kolejność sprzątania, ale teraz każdy wie co i kiedy musi zrobić.

Q: Zdradź nam jakieś nawyki innych członków!
A: Kiedy D.O. się zawstydzi, wędruje oczami w każdą stronę i nie jest w stanie tego kontrolować. Sehun, tak jak ja, wytyka swój język. Chanyeol śpi z otwartymi oczami (śmiech).

Q: Masz jakieś nawyki w domu?
A: Myję zęby zaraz po przebudzeniu. Kiedy przebywam u siebie w domu i gram w gry, jestem przez to cały spięty. Z drugiej jednak strony nie muszę się pocić (śmiech).

Q: Co masz obecnie na tapecie na telefonie?
A:  Nie zmieniłem standardowych ustawień.

Q: Zrobiłeś ostatnio jakieś zdjęcia telefonem?
A: Wewnętrzne okno samolotu. Zatrzymały się na nim krople deszczu i wyglądało to naprawdę świetnie. Często robię zdjęcia uroczych rzeczy lub ładnych wystrojów.

Q: Miałeś ostatnio jakiś sen?
A: Nie mam problemów ze spaniem, dlatego też o niczym nie śnię.

Q: Czy zdarzyło się ostatnio coś zabawnego?
A: Filmik, który Chanyeol dodał na swój Instagram. Kiedy boksował, piłka uderzyła go w głowę (śmiech). Wszyscy członkowie zgodnie skomentowali, że było to zabawne. Rozmawialiśmy o tym na naszym grupowym czacie.

Q: Stało się ostatnio coś smutnego?
A: Nie… Jeżeli o mnie chodzi, nie zagłębiam się w smutne myśli i szybko o nich zapominam.

Cr: EXO-L Japan Book Vol.5
Tłumaczenie: saranghaja, acc2v, feli1992YT, BUNNYMYE0N, KaiiWorld, kyeongsew, chocohun94, reyeolie
Tłumaczenie polskie: Nat, GameYuu @ EXO Poland

Skomentuj

